Followers

Thursday, May 19, 2011

KISAH BONTOT AYAM



Yuhoo...Selamat pagi semua... Lambat sikit saya update pagi ni sebab ngukus nasi lemak. Nanti kemudian saya kongsikan resepi dengan anda yea...

Pepagi ni saya nak mulakan dengan alkisah benar yang berlaku 12 tahun lalu...dekat dekattt dah masa saya nak melangkah ke alam perkahwinan... Hihi...tak la malu sangat nak cerita ni sabab anda pun tak kenal saya kan? ngee...

Time masa ni saya jadi guru ganti kat sebuah skul rendah di Shah Alam. Maka saya pun menumpang lepak la di rumah Mak sedara kat sana...saya panggil dia busu. Busu ni memang otai la dalam bab masak memasak, baking membanking nih.

Nak dijadikan cerita, masa tu busu dalam proses menunggu bibik baru... So menjadikan cerita ni jadi...saya amat la dialu alukan untuk menumpang lepak di rumahnya... Saya pun ngajar sesi petang...so pepagi tu, leh la wat keje rumah itu ini apa yang patut.

Kalau bab ngemas, memang la saya tip top...from the bottom the the top... Tapi bila bab memasak...menanges sape sape yang dapat terai masakan saya... Ate kalau saya masak jer...hujan ribut petir halilintar segala semua keluar... Ada yang dapat bayangkan tak? Hikhik...janganlah bayangkan yang dasyat sangat...

Satu hari tu...saya terasa nak masak ayam. Tak ingat pulak saya masak apa...tapi bukan kari la kot...bukan jugak rendang atau ayam bersos lemon...hmmmm yummie... Pas defrost ayam tu...saya pun nyucikanlah dirinya... Pas nyuci...saya pun masak la. Rasa-rasanya saya wat ayam goreng sambal kot...sebab tu je lah standard saya masa tu...hihi...

Apabila malam, semua isi rumah dah balik dari kerja dan skul... So kitorang pun makan la ramai-ramai. Tak kesah la fasal rasa masakan saya, sebab semua orang lapar betol masa tu...jadi saya bajet semua akan rasa best je lah...ngee

Tiba-tiba... Pak Busu bersuara, ala ala gini la katanya..."Ni apa ni Jie?"... Busu saya ambik dari tangan Pak Busu dan balas balik..."Macam taik ayam jerr..." Ya ampun Pak Busu...macam nak tercabut tali perut kitorang gelak...siap nanges nanges skali... Haa kan saya dah cakap...kalau dulu sape-sape terai masakan saya mesti nanges punya... Ini salah satu contoh yea...

Hukhukhuk... "Apo ni Linda...kau tak potong dulu ko bontot ayam tu?"..."Orang potong la dulu...beghosehkan (bersihkan)"..."Ni macam mano nak masak kat umah mak mentuo ni nanti"...bla bla bla... Dan nak tahu tuan tuan dan puan puan...adik adik dan abang abang... Bertahun-tahun tiap kalik jumpa reramai berkumpul...mesti ada kuar citer 'Dak Linda masak bontot ayam dengan taik taik e sekali'...

Warggghhh...sekarang satu Malaya sudah tahu cerite... Jangan bagitahu sesape ek... hihihi... Selamat Blogwalking...




19 comments:

mr.curly said...

umang aiii..sok kalu den dtg, jgn lak dimasak ayam tau..melompek den kanggg..hikhik

CutieIntan said...

huhuhu...aduiyaiii...teringat kes saya masa 1st masak masa tu darjah 4..buat mee tetiba abang angkat lipas dalam mee tu....sampai sekarang jadi bahan jenaka.

Princess^of^Hemp said...

hahaha...(boleh tak gelak dulu)... Memang kelakar lah.... Last2, semua makan lagi or x??

LindaRahim said...

tak hengat la pulak makan lagi ke tak....semua dah bantai gelak....rasanye buang terus kot...

rara pinkmafia said...

seyes ke kak ada taik?heheheheh akk jgn buat lawak.hehehe

LindaRahim said...

seyes...

[sutera kasih] said...

hehe masa awal2 tak reti masak2 kan..dr kesilapan tu lah kita bljr hehe

Organik Aceh said...

Nice story, keep on update and happy nice day.

cik aisha said...

haha mmg lawak...buntut ayam tuh...:)

shafmechy said...

takpe akak..kami x bgtau kt org lain..hehe

AnneRaini said...

hihihihihihi..kelakar lah...

Niza Romli said...

tergoda i tgk ayam tu posing...hehe

linda a.k.a ibusumaiyah said...

aduh...seb baik saya tak minat 'cenonggeng ayam.."

hehehe

Amoi MiyaSya said...

kira okay la tu kan ? heheh

wildorchid said...

tu kire pelaris la tu...ha..ha..ha..opsss..tak bagitau org...comfirm i tak bagitau..

Syuxer said...

hhahah..okey la tuh kak linda..belajar dari kesilapan masa lalu...hehhe..:)...ala wat derks je bila ada orang cakap eh dak linda masak bontot ayam dengan taik taik e sekali heheh...sekarang ni mesti dah pandai kan??hehe

Pesona Algebra said...

eeee taik ayam gitu

SRenungan said...

hahaha..
lawak cerita nye..

cikida said...

ahhaha,,bia betik..kui3...guling2 ketawe ni,..=p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...