Followers

Sunday, May 15, 2011

TIP TIP - BUKU LALI KAKI BERDAKI



Selamat sejahtera semua... Harap anda semua berada dalam keadaan sihat dan ceria selalu... Hari ini saya nak mulakan dengan tips bagi mereka yang mempunyai masalah daki di buku lali kaki.

Maaflah kalau gambar tu tak cukup berdaki buku lalinya sebab puas dah menggugel tapi tak jumpa gambar yang memuaskan hati. Saya tahu, tak semua orang menghadapi masalah ni...mungkin juga ada yang tak pernah jumpa pun dengan orang yang punya buku lali berdaki ni... Hihi...biasalah, kita selalu pandang kat muka jer... Hidung mancung lah, tahi lalat kat dagu lah, lesung pipit kiri kanan lah...tak pun tengok betis gebu je... Tak tengok pulak buku lali...

Saya sendiri tak tahu sama ada masalah buku lali berdaki ni menjadi masalah kepada tuan punya badan atau tidak. Mungkin tuan punya badan tu tak kesah langsung, asalkan mukanya comel lote...sudah... Mungkin juga ambik kesah, menyampah tengok buku lali tu berkerak kerak...tapi sangat sangattt tak tahu nak buat apa dah...ngee...

Sebenarnya senang jer kawan kawan...tak susah mana pun nak merawat atau mengelakkan buku lali berdaki ni (mencegah lebih mudah dari mengubati taw). Caranya...macam mana anda belai muka anda yang putih gebu pakai Safi Balqis atau halus mulus pakai Mary Kay tu...macam tu lah anda kena belai kaki anda.

Bila pagi pagi nak g keje, g kuliah, g pasar tu...kemain lagi cuci muka pakai toner day cream bagai kan? Haaa...buatlah yang sama kat kaki tu sekali. Tak kesah le pakai produk apa pun... Janji bila basuh muka, nyental lah sekali kaki memasing...lebih lebihkan kat bahagian buku lali yang bermasalah tu. Buat dua kali sehari...siap basuh, taruk toner, pas tu tepek la day cream ke, apa krim ke... Haaa tengok la kat facial cotton masa anda sapu toner kat buku lali wajib ada kat kaki tu...mesti keluar daki maki semuaaa... Kalau dah hari-hari buat, tak ke sama cantik muka ngan kaki tuuu???

Ni berdasarkan pengalaman seseorang yang saya kenal taw! Jadi memang dah terbukti berkesan... Tapi kalau anda rajin terlebih, boleh je beli produk khas untuk rawatan kaki... Melambak je jual kat Watson ke, Guardian ke, Giant ke. Cuma dah memang jadi tebiat selalunye nak cari krim untuk mukaaa manjang...yea tak? hihi... Selamat menyental...

14 comments:

Eza said...

ai tenyeh dgn limau nipis jaa...heheehehehe...

rara pinkmafia said...

kakak buku lali berdaki?cane tu?ke tumit kaki?

Caythrine Amanda said...

kakak i think tumit kaki..kot..
hehe...eurm..bgus guk kan suggestion akk tu..b4 ni guna produk aiken tu jek...

LindaRahim said...

kat buku lali....yg ada macam tulang terbenjol kat kaki tu...

cik aisha said...

buku lalipun berdaki ye...hehee bgs2 bg tips nti in case terjadi taw nk wat camne...:)

shafmechy said...

tak pernah terpikir lak..hehe

Alin Marlini said...

kikikiki..blk ni nak check kaki berdaki ke idak..selalu memang belek muka jek..hehehe

wildorchid said...

Nasib baik buku lali kaki i okay...heeeee..:p

Salmiza S. said...

bgosnya tips nie.... tpi xleh nk praktikkan koz xde mslh nie... =)

Puanbee2 said...

tak pernah nampak lg heee..diri sndiri pun tk de tp kalau buku lali ada pecah2 tu ade lah

ieda CUMA said...

thanks 4 da info.. =)

LindaRahim said...

hihi...yang pecah pecah tu mungkin tumit kut...

Mizz Coki said...

erkk..

errrkk...

masalah ni saya rasa untuk org yg gemok macam saya sebab susah nak bongkok berus daki kat kaki, hahahahhahahahaha

♥c!k Ann♥ said...

sayer pakai berus sabut~~
so far berkesan..
huhuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...