Followers

Monday, May 9, 2011

MAKAN-MAKAN @ BEDAH SOUP CORNER, ALOR GAJAH



Selamat sejahtera semua... Mesti ramai yang sedang tunggu bas, teksi, pakwe, mak atau ayah datang amek kat tempat keje, kolej atau taman asuhan...tak pun sedang tekan minyak, tak sesabar nak sampai rumah... Untuk anda semua semoga selamat sampai ke destinasi masing-masing... Yang dok rumah macam saya, selamat buat apa sahaja yang anda nak buat...hihi...

Anda biasa makan kat luar ke? Saya biasanya g kalau suami ajak jer...tak tentulah kat mana-mana pun...tapi biasanya anak-anak yang ajak makan kat mana mana yang diorang suka... Ni ada satu tempat hampir wajib kami terjah kalau balik ke kampung di Alor Gajah. Mak saya cukup berbulu kalau kitorang sampai je kampung, mak suruh makan...saya jawab..."jap lagi la mak, dah kenyang makan mee Bedah"...hihi...

Tempat makan ni dah lama giler tu...dari zaman saya sekolah dulu dah ada... Dah bertukar-tukar dah owner dia...rasanya warisan turun temurun... Sangat femes dengan nama 'Mee Bedah' atau 'Mee janda'. Kiranya kalau sampai kat pekan Alor Gajah, sebut je nama tu, mesti tua muda, kecik besar semua tahu... Cuba layan jap kitorang nye last visit kat sini...


Suis old skul...



Kipas pun old skul...



Sempoi je menu tulis tangan pas tu lekat kat dinding...


Macam-macam menu yang berasaskan mee, bihun dan nasi ada kat sini...tapi satu je...no kerang, no udang, no sotong ataupun yang sekampung dengannya...cuma ada dagingggg jer...hihi...


Saya makan bihun tomyam sayur campur sebab memang tak makan daging...
Nampak biasa je kan?
Tapi pedas kaw kaw...



Pernah tak jumpa kacang panjang dalam tomyam?



Abang ode bihun goreng sayur free...
ada daging dan tahu jer...



Kakak ode bihun sup



Adik dan suami saya makan mee sup...
Adik lah yang ajak makan kat sini...
"Ummy, jom ajak ayah makan kat kedai
yang ada banyak-banyak mee tu,
Adik suka lah makan mee sup dia sedap..."
hmmm...kan saya dah cakap...
anak-anak yang tentukan tempat kat mana nak makan.



Haaa...ini lah penyedapnya...


Ok lah... Manalah tahukan, tetiba anda tersampai kat Alor Gajah...jengah-jengah lah gerai ni... Mesti best punyerrr... Selamat jalan-jalan...

11 comments:

mikassa said...

kt mn ni long? kat pekan alor gajah ke?

LindaRahim said...

hiii...naomi....kat legajah le....femes amos gitu...

Naomi Kassim said...

ye ke?alamak nape den xtau ek...hehe

Lina_Lin said...

lina suke mkn daging tp bler time kena mkn bihun sup daging teros tolak tepi... huu

azian said...

mmm...linda...nampak mcm biasa je mknananya...tapi betul ke sedap???

Ini Kisah Tia said...

wah ! menu nampak macam biasa je . tak sangka boleh popular macam tuh ;)

LindaRahim said...

hihi...rasa mmg biasa je...tp sebab tmpt ni dah lama, jd ramai org dah tahu...

Khuzrin Kamarudin said...

arghh!!! lapar.. lapar...

♥MiZz-siHa♥ said...

ye ke??blik kmpng kena try tgk nie...tp,bl plak la nak ke alor gajah tu..hehehe

kakngah said...

alor gajah kat belah mana ni?? nk kene try gak.
biasa makan kuih udang alor gajah jek.. hihihi!!

Alin Marlini said...

satu ketika dahulu..suis lama tu ada kat umah abah saya