Followers

Monday, April 11, 2011

TUTTI FRUTTI ICE CREAM


Salam sejahtera dan selamat pagi... Anda da tengok gambar kat atas tu kan? Hihi...hari ni saya makan ais krim untuk breakfast... Permulaan hari yang tidak sihat?... Tapi saya mixkan dengan 4 jenis buah-buahan segar...jadi kira sihat la juga kan? Hihi... Jom tengok apa yang saya letak...

Bahan-bahan:
  • 5 scoop aiskrim - vanilla, keladi dan coklat (ini bukan ais krim yang saya buat sendiri macam hari tu...beli kat kedai sebab sangat bz, tak sempat nak buat)
  • 1/2 biji epal merah
  • 1/2 biji mangga masak
  • 1 biji pisang
  • 4 biji anggur
  • 1 sudu besar jus mango (yang untuk buat air tu)
  • 1 sudu besar chocolate rice
Cara:
  1. Potong buah-buahan ikut suka...
  2. Scoopkan ais krim ke atas piring, susun buah-buahan dan tuangkan jus mango ke atas mereka. Hihi...
  3. Akhir sekali, taburkan chocolate rice.
Hish...Sebenarnya saya lupa, saya ada nata de coco dalam peti ais...kalau taburkan sekali pun sedap tu... Selama menjamu selera...

7 comments:

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

MINTAK SIKIT...

storyfromme said...

fuyo..tutti frutti buatan sendiri.

suri solehah said...

salam..wah sungguh sejuk ditekak melihatnya..

NUR Azdatul Azween said...

terliur tgk.....awin peminat no 1 ice-cream..I LIKE ICE CREAMMM.....heheheh...wlpon kak linda xtnya..hehe

alexa yussida said...

sodapnyeeeee :)

pepagi dah mam eskem kak..hee

miss mush said...

makaih.sedapnyeee.da la kat kedah ni panas.mau.mau.mau.ngee

Wana De'Amor said...

sedapnya..s.edapnyaaa....sedapnyaaaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...