Followers

Saturday, April 23, 2011

KARAOKE DI MELAKA






Yuhoo...Salam sejahtera semua dan semoga ceria selalu... Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi menjengah saya semalam walaupun tak sempat saya nak letak entri baru. Hihi...another hectic weekend!!! Semalam kami habiskan masa dengan mengukur Bandar Melaka... Medical Checkup, kereta checkup, pasar checkup, makan-makan dan santai-santai...

Dalam banyak-banyak aktiviti tu, ada 2 yang saya nak kongsikan bersama... Yang pertama, saya dah jumpa satu new cool place untuk karaoke di Giant Bachang, Melaka. Best tau...sebelum ni memang saya selalu sangat dah pergi Giant Bachang sebab dekat dengan rumah adik...tapi tempat karok ni memang baru lagi ada...

Biasalah dah kalau tempat baru tu, equipment semua masih baru...mic pun belum berbau lagi...hihi... Charge yang dikenakan berpatutan, sound system ngam, tempat selesa, bersih dan tak ramai orang so tak banyak gangguan...sesuailah untuk karok dengan famili... Melepaskan stress 5 hari bekerja...5 hari bersekolah...hihi...




Yang banyak pegang mic anak dara saya lah...siap menari-nari lagi...yang bujang suka backup je...pemalu sikit bujang saya ni... Nyanyi pelan-pelan, dengar tak dengar jer... ' Abang kunyah lirik la...'hihi... Tapi cukup dia suka bila disuruh pergi kaunter untuk tambah duit bayar lagu...'Kat dalam ni bising, macam nak gugur jantung abang...'

Yang pilih lagu pun anak-anak... Macam-macam tajuk yang keluar... 'kakak nak lagu ni...selalu dengar kat YouTube'...hihi...memang kaki tenet anak-anak saya ni... Maka keluarlah lagu-lagu yang adakalanya saya dan suami tak dapat nak catch up pun. Macam lagu profesor klon...tergagap-gagap kitorang...hihi...belasah je lah...

Bagusnya karaoke ni...anak-anak cepat belajar membaca, sebab diorang kan kena ikut senikata lagu kat bawah tu... Nak nak yang lagu Inggeris... Anak-anak saya memang dari kecil selalu karok. Yelah selain dari membaca buku-buku cerita, ini pun salah satu cara untuk bagi anak cepat membaca. Interesting way of learning... Hmmm...ada yang setuju tak?

Ok lah... Kalau anda yang berada berdekatan atau bercadang nak cuti-cuti Melaka boleh lah singgah meninggalkan jejak kat 'Suara Karaoke' Giant Bachang, Melaka ni... Mesti best punye...

9 comments:

safurara said...

bestnya bwk anak2 g karoke eh kak.hehehe.sy pon lame tak g karok dh ni.

Zanaishi said...

giant bachang ni macam biasa dengar je tempat ni kan kak?ade perasan x satu kedai waffle dalam giant tu?rasa macam pernah keje situ dulu.keh3..:P

Linda Rahim said...

zanaishi...x belajar ke rini???? Berani pulak buang masa....hihi...

acan ketot said...

wah..
lme x g karoke...

Farah Samad said...

hye, prof bertandang balas kunjungan linda =)

err, tempat keroke awak g ni ade x lagu MEMORI TERCIPTA dari shila hamzah?? prof teringin nye nak sumbangkan suara prof kat lagutuh...hhu

Wanie said...

bestnye karoke 1 family..dh lme x g karoke..hehe..nt leh la try karoke kt situ klu g melaka..:)

♥MiZz-siHa♥ said...

kat giant melaka ade karok eah..hehehe..xtau pon..

Cikbeyla Nabiella said...

wow, karoke! best2! :D

DJ Karaoke PA Sistem - Majlis Perkahwinan said...

kalau nak cari deejay @ karaoke di melaka boleh call saya (DJ Along 013-3305310)...jom le singgah di blog saya pula...ada banyak video orang karaoke...(http://www.dleisure.blogspot.com)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...