Followers

Thursday, April 28, 2011

COKLAT BISKUT



Salam sejahtera semua... Hari ni belajar buat coklat nak? Senang je nak buatnya. Anda cuma perlu dapatkan acuan coklat, biskut dan coklat yang sedap... Selamat mencuba...

Acuan coklat


Peanut Choc Cream- Tiger


Orange Flavoured Cream Sandwich - Julie's
dan juga Biskut Oreo (saya lupa nak snap gambar)


Coklat Beryl's


Cara:
Mula-mula, Cairkan coklat secara 'double boil'. Kemudian tuangkan sedikit coklat ke dalam acuan.


Letakkan biskut


Tuangkan lagi coklat bagi menutupi biskut


Ratakan coklat


Setelah selesai semua acuan, sejukkan coklat di dalam peti sejuk beku.
Jika coklat telah betul-betul keras, anda hanya perlu terbalikkan acuan, dan coklat akan keluar dengan mudah.







13 comments:

rara pinkmafia said...

wahhhh sedapnya.coklat tu pakai coklat masakan ke kak?

azie said...

sedapnye huhuh.. nak sikit

Ms. Littlewing said...

wah macam best jerr...nak try juga la nanti. Thanks for sharing very helpul and useful.

:: cekodod :: said...

sedap nya! nak nak nak

miRa'e said...

wah sedappnya!!!!

touyakaruma said...

do...do..double bloiler tu apa ?

anime-sekarang-membosankan

kakchik@ella said...

Eh .. eh .. senangnya. boleh la cuba camni. hihi ..

LindaRahim said...

double boil tu, kira macam kukus pun ye jugak...

teDD said...

wow..sedapnye..cam susah je nak wat..

miss shark said...

yummy :) homemade choclate.

Al-Wardah said...

wah! msti best ni..

Anitafasha said...

Oo.. Camtu buatnye. Senang jugak tu. Nanti nak try la.

Cerita Aku said...

sedapnyaaaaaaaaaaaa idea yg bagus...jika x tu asyik kacang n badam jer kat dalam...bosan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...