Followers

Tuesday, December 20, 2016

MAKAN2 @ BISTRO AL FIRDAUS MAJU, ALOR GAJAH...the very sedap giler



Korang g mana je cuti sekolah ni? Balik kampung? Melancong? Ada tak yang sekampung ngan saya..hihi.. Jom check out Bistro Al Firdaus Maju kat Pengkalan Alor Gajah. Kedai ni di corner lot bangunan baru kat Pengkalan. First time saya minum petang kat sini ngan ayah dan anak-anak.

Pack betul, tak tahulah sebab cuti sekolah ataupun memang sentiasa pack macam ni. Tapi kalau tengokkan menu-menu yang ada, memang patutlah pack. Segala macam roti dan segala macam makanan yang best nama dan sedap mata memandang..hihi.. Saya rasa macam nak terai semuaaa jer..

Keadaan kedai pun boleh tahan tak kotor. Saya ni memang susah le nak makan kat mamak..tapi yang ini..saya boleh bagi thumbs up. Memang tak kotor / bersih.



Halamak..gambar x clear la..

Saya cuba senaraikan apa yang saya ingat ye..
+ roti canai
+ roti planta
+ roti tisu
+ roti pisang 
+ roti milo
+ roti bom
+ nasi ayam tomyam
+ nasi tandoori ayam
+ rojak
+ mee goreng mamak











Yang paling best..macam biasalah kan..ada wifi free.
 Sebab tulah ada yang dah selesai makan minum tapi still tak bangun bangun lagi. 



Saya order roti canai kosong dengan air asam boi jer..sebab biasalah kalau makan kedai dengan anak-anak, mesti ada yang tak habis. Sudahnya kita yang kena jadi Majlis Bandaraya, menyetelekan makanan mereka yang tak habis. Oppp! tapi kelass lah hari ni, masing-masing habiskan makanan dia orang. Jadi korang agak-agak, best tak makanan kat sini? Roti canai kosong pun ada 3 cicah tau..sambal, kari dan kuah dal. Pergh..korang yang dok kat Melaka, Tampin atau Muar..hatta Seremban pun boleh datang sini tau. Siries terbaekk...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...