Followers

Tuesday, December 6, 2016

ANDA BANGUN TIDUR DENGAN WAJAH YANG BURUK??...Tamatkan kengerian itu...



Assalamualaikum dear..
Saya ni kann memang selalu tak cukup tidur dek asyik mengadap pc & berlumba2 buat kerja rumah + bisness. I'm a woman with many hats!

Tapi saya memang sangat mementingkan kecantikan kulit wajah. Dulu saya percaya yang produk mahal akan membuatkan kulit wajah saya cantik...tetapi saya silap rupanya. Ada banyak lagi faktor lain yang perlu diambil kira dan habits yang perlu dilakukan.

Semenjak berkecimpung di dalam dunia kecantikan dan mengeluarkan produk sendiri, saya lebih bijak membuat pilihan. Tak semestinya produk yang mahal adalah yang terbaik, tetapi apa yang penting adalah menggunakan produk yang berkualiti dan sesuai dengan jenis dan masalah kulit kita. Ditambah pula dengan regim penjagaan kecantikan yang konsisten, pemakanan serta gaya hidup yang sihat. Faktor-faktor ini adalah kunci untuk mendapatkan kulit wajah yang sihat dan cantik.

Anda ingin rasa segar je bila bangun pagi? 

Anda ingin wajah yang ceria, kemerah merahan dan ceria sepanjang hari?

Tamatkan kengerian bangun pagi dengan wajah yang buruk! Jom lakukan tips di bawah...

1 - Pergi ke katil dengan muka yang bersih
2 - Pakai pelembap wajah, krim malam atau serum yang melembapkan kulit
3 - Sapukan lipbalm / pelembap bibir pada bibir uolls
4 - Berus gigi dan jangan lupa untuk flos selepas itu😁
5 - Berus rambut anda sebelum anda tidur (Inaz gunakan berus yang besar dan buat kiraan sehingga seratus)
6 - Ikat rambut anda pada waktu malam
7 - Elakkan tidur telungkup
Ini sangat2 penting ye dear..sebab kajian mendedahkan bahawa muka yang tersembam ke bantal menyebabkan kedutan dalam masa yang singkat!
8 - Tidur untuk sekurang-kurangnya 8 hingga 10 jam

Sekarang ni saya wajib tidur dengan cukup walaupun sangat sibuk dengan tugas harian. Bahagikan tugas dan susun jadual..take care of myself so that I can take care of others..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...