Followers

Tuesday, December 21, 2010

IKLAN IKLAN (SHAH FLAVOR, KRIPEK'S, SHIDAWIE CAKES)

Semalam (Selasa 12 Disember), saya pergi ke MYDIN Melaka. Besar betul tempatnya berbanding dengan MYDIN pertama yang biasa saya pergi ketika belajar di Kota Bharu Kelantan, 14 tahun yang lalu. Dari luar dah nampak kereta yang bersusun-susun di parking lot...meriah. Ini kunjungan saya yang ke 3 ke MYDIN Melaka. Pada pengamatan saya, tak kira siang atau malam, hujung bulan atau pertenahan bulan, Mydin selalu pack. Ramai yang suka membeli belah di MYDIN ni kerana harga yang ditawarkan murah berbanding pasar raya lain...nak makan senang, nak solat pun selesa. Ini kali pertama saya solat di surau MYDIN Melaka, besar, selesa dan bersih. Saya juga mencuba RFC (Radix Fried Chicken)- sedap...(saya akan upload gambar dan sedikit info RFC kemudian). Sebenarnya tujuan asal saya singgah ke MYDIN ni memang untuk ke RFC lah. Adik saya Nana yang sibuk bercerita fasal RFC ni. Sambil tu saya hendak meninjau ke ekspo IKS di ruang bawah MYDIN ni (info dari adik saya Iwan).
Banyak juga gerai IKS yang mempamerkan prodak masing-masing. Sempatlah saya merasa makanan dan minuman yang diberi rasa secara percuma. Sedap-sedap belaka...Di sini saya nak berkongsi beberapa info tentang beberapa makanan yang menarik minat saya. Bak kata orang 'sekali cuba nak lagi'...dah cuba mesti nak beli...

GERAI SOS CHAR KOAY TEOW SHAHFLAVOR

Ini gerai pertama yang saya kunjungi. Emak saya terus membeli 2 botol sos ini sebab "macam best jer" kata mak saya. Bagi saya pula, nak cuba sebab macam mudah jer...tak perlu tambah garam, gula atau perisa tambahan. Di ekspo ini, sebotol dijual pada harga RM6, tapi kalau 2 botol RM10. Harga asalnya pula RM6.90. Nanti bila saya dah cuba, saya akan sertakan resepinya disini ya. Kalau anda lawati www.shahflavor.blogspot.com pun ada disediakan resepi yang boleh menggunakan sos ini. Atau, anda boleh klik di sini

GERAI KRIPEK'S 'TROPIKAL CRISP

Gerai ini menjual pelbagai jenis kerepek. Lucunya, kerana terlalu banyak kerepek yang dijual, jurujualnya sendiri tidak tahu berapa jenis kerepek yang terdapat di situ..."terlalu banyak" katanya. Saya sempat merasa 3 jenis kerepek, rangup dan sedap. Saya juga membeli 3 jenis (3 bungkus RM10), kerepek bawang, kerepek ubi racik dan tempe rangup. Istimewanya, kerepek ini dibungkus dalam plastik yang 'resealable', oleh itu anda boleh seal kembali plastik jika kerepek yang dimakan tidak habis - bila dibuka semula, kerepek masih rangup seperti kali pertama membukanya. Bagus tu...
Bagi anda yang mahu menjual kerepek, anda juga boleh membeli kerepek yang dibungkus dengan kuantiti yang banyak. Harganya sungguh berpatutan. Anda boleh membungkus semula kerepek tersebut dengan bungkusan sendiri. Anda boleh berhubung sendiri dengan pembekal dan berurusan dengannya. Jika berkesempatan, silalah ke MYDIN Melaka sebelum 23 Disember 2010 untuk melihat gerai Kripek's dan beberapa gerai IKS yang lain.

GERAI SHIDAWIE 'TASTE OF HAPPINESS'

Gerai ni menjual kek lapis Melaka. Hmmmm.....orang Melaka pun dah ada kek lapis sendiri. Ada 11 jenis kek lapis dan 1 kek buah-buahan. Saya dah rasa semuanya, sedap sebab kurang manis dan lembut. Pewarna yang digunakan pun tidak terlalu pekat. Kek ini dibungkus di dalam kotak yang menarik, jadi anda tak perlu bimbang kalau-kalau kek ini terpenyek sebelum anda sampai ke rumah. Oklah, anda boleh lihat gambar-gambar yang saya sediakan di bawah. untuk membuat pilihan sendiri. Untuk mendapatkannya, bolehlah berkunjung ke MYDIN Melaka sebelum ekspo ini berakhir pada 23 Disember nanti atau boleh berhubung terus dengan pengeluarnya seperti alamat yang tertera di atas.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...