Followers

Sunday, January 8, 2017

TIPS ATASI GEJALA KULIT SENSITIF





1. Gunakan pembersih wajah yang dikhususkan untuk kulit sensitif ataupun gunakan tuala yang lembut.
.
.
2. Hindari daripada menggunakan penyegar wajah yang mengandung alkohol kerana sangat merbahaya terhadap kulit sensitif. Alkohol akan mengeringkan kulit dan ini akan menjadikan kulit lebih mudah rosak.
.
.
3. Ketika berada di luar pada waktu siang, pakai sun block yang mengandung Vitamin E agar kulit kekal lembap dan dapat mencegah iritasi pada kulit wajah akibat terdedah kepada sinar matahari.
.
.
4. Ketika membersihkan wajah, jangan gunakan air terlalu sejuk atau air suam kerana suhu ekstrem dapat mengiritasi kulit secara cepat. Gunakan air bersuhu normal.
.
.
5. Amalkan diet yang tepat merupakan peranan penting dalam perawatan kulit sensitif. Makanlah buah-buahan dan sayuran yang membantu dalam menjaga kesihatan kulit.
.
.
6. Banyak makan makanan yang kaya dengan Vitamin C. Ini berguna sebagai antioksidan dan menambah gizi pada kulit sensitif.
.
.
7.Pengunaan Set Mira L'Skin Beauty Series dapat membantu masalah kulit sensitif anda. Moisturising Daily Cleanser adalah pencuci wajah yang dirumus khas untuk anda yang mempunyai kulit normal, kering dan sensitif. Ia membersih dengan mendalam tanpa mengeringkan kulit wajah.
.
.
8. Kulit sensitif ini amat berkait dengan kelembapan kulit. Apabila kulit tak cukup lembab ,maka paras kesensitifan kulit anda akan meningkat. Multi Corrector Day Cream mampu memberi kelembapan kepada kulit wajah dan merawat masalah akibat terdedah kepada cahaya matahari tanpa menghakis kulit.
.
.
9. Kulit sensitif juga berlaku akibat dari lapisan kulit yang menipis, maka anda perlukan set penjagaan atau perawatan wajah yang mempunyai produk yang mampu membina semula sel untuk melindungi kulit anda. Bird's Nest Treatment Cream dan Intensive Brightening Night Cream melegakan dan menyembuhkan anda daripada gejala akibat kulit sensitif.
.
.
10. Bagi anda yang mempunyai kulit jenis sensitif, anda harus menjaga kulit anda dengan mengamalkan Set Mira L'Skin kerana set ini terdiri daripada rangkaian produk yang mampu melembap dan mengekalkan kelembapan kulit serta merawat masalah yang timbul akibat kulit sensitif

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...